tisdag 20 juni 2017

Gratis material till förskola: Fjärilens delar på A4

Intresset för att leta insekter har varit stort på förskolan ett tag och barnen hittar många olika, i går hittade ett barn en puppa. Barnen funderade på om mamman till den hade lagt den på förskolan. För att ta tillvara på barnens intresse valde vi att läsa en bok om fjärilens livscykel. Vi kommer att fortsätta att titta närmre på fjärilen och dess delar.


Jag har nu tillverkat ett A4 med fjärilens delar som jag delar med mig av till er som är intresserade☺
Materialet består av ett A4 med en bild på en fjäril och av text på dennes olika delar.

Vid intresse av materialet: 

Materialet laddar ni ner själv! Klicka på länken till materialet nedan för att komma till min sida hos skolmagi, där materialet laddas ner gratis.

Material Länken: Fjärilens delar

Det här var mitt 1000 inlägg här på bloggen, det har blivit en hel del under de här åren som jag har bloggat☺

Nu är det dags för mig att köra till jobb, gör er dag!
Kram Maria

2 kommentarer:

  1. Hej önskar fjärilens delar ,att göra till barnen mvh nina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej!
      Materialet laddar du ner själv, klicka på länken i inlägget för att komma till Skolmagi.
      Mvh
      Maria

      Radera

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen