måndag 5 juni 2017

Semestertripp till Småland

Äntligen fick jag och Stellan ihop en helg där vi båda var lediga och kunde ta årets första tur med husvagnen. Vi utgick ifrån hur vädret skulle vara och bestämde oss för att ge Oskarshamn ett besök. Tyvärr är det ingen stad vi tänker besöka igen, här finns inget att se eller göra, inte ens ett café hade öppet igår som vi kunde ta en fika på.  
På vår rundtur i Oskarshamn såg vi den här fina båten full med olika pelargoner i hamnen. 

Vi bestämde oss för att ge Västervik en chans och tog oss dit. På vägen dit gick jag in och läste om sevärdheter i närheten av Västervik och fick fram ett moped museum som ligger i Hjorted en bit utanför Västervik. Givetvis blev det ett stopp på vägen för oss.
Museet har en härlig blandning av mopeder från ca. 1950-1970 talet. Vi fick reda på mycket om mopparna av ägaren till museet. Det är verkligen värt ett besök, har ni vägarna förbi så sväng inom!!

I Västervik fick vi äntligen ta oss en fika på ett café som hade öppet☺

Nu är det strax dags för oss att säga God Natt för idag, imorgon bär det hemåt igen!/Maria

1 kommentar:

  1. Tråkigt att du känner så för "min" hemstad. Angående konditori har vi bl.a ett konditori som har blivit utsett till Sveriges bästa konditori - Nilssons Konditori.

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen