onsdag 23 augusti 2017

Gratis dekoration till förskola: Årstidsvimplar

Ett naturbord håller på att skapas på jobb, där barnen kan lägga olika saker från naturen. Bordet ska var aktivt och vi ska även följa våra olika årstider.
Jag har tillverkat årstidskort med bilder och vimplar med bokstäver på våra årstider. Materialet kommer att bytas ut efter årstiderna.
Vimplarna med bokstäverna sätts fast på ett band som hängs upp ovanför bordet. Bilder på hur bordet ser ut kommer när jag har fotat det på jobbet.
Jag har färgkodat materialet efter de färger som vi använder för de olika årstiderna: vår-grönt, sommar-gult, höst-orange och vinter-blått.


Vid intresse av materialet: 
Materialet laddar ni ner själv! Klicka på länken till materialet nedan för att komma till min sida hos skolmagi, där materialet laddas ner gratis.

Jag kan inte lägga tid på att mejla material som man själv kan ladda ner!

Länkarna: årstids vimplar

  Önskar er alla en trevlig lillördag! Kram Maria

2 kommentarer:

  1. Hej Maria!

    Hittade till din blogg via Pinterest. Jag har laddat ner dina Årstidsvimplar och korten. Tack för fint material och för att du delar med dig! Vänligen/ Katarina S Lindberg

    SvaraRadera
  2. Hej Katarina!

    Varsågod. Tack för att du tog dig tid att kommentera och hoppas materialet uppskattas.

    Vänliga hälsningar
    Maria

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen