måndag 25 september 2017

Gratis material till förskola: Äpplets livscykel

I dag är det den 25 september och det är äpplets dag för andra gången. På jobb kommer vi under veckan att titta närmre på äpplets livscykel, dess delar och lära oss en ramsa med äpplen som ni hittar HÄR.

Nu har jag även tillverkat två olika material med äpplets livscykel som kanske kan passa bra att använda nu i äppeltider. Det ena är på ett A4 och det andra är med luckor som man öppnar för att se alla bilderna i följd.





Vid intresse av materialet: 
Materialet laddar ni ner själv! Klicka på länken till materialet nedan för att komma till min sida hos skolmagi, där materialet laddas ner gratis.

Jag kan inte lägga tid på att mejla material som man själv kan ladda ner!

Material Länken: Äpplets livscykel A4
              Äpplets livscykel med luckor



Ha en bra äpplets dag!/Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen