söndag 17 september 2017

Gratis material till förskola: Äppelmatematik

Nu har hösten kommit och det är så mycket som händer i naturen, svamparna kommer, löven ändrar färg och äpplena ska skördas. Apropå äpple så har jag tillverkat ett nytt matematik material med hösttema äpple.
Övningen går ut på att räkna antalet äppelkärnor och para ihop kortet med äpplet vars siffra motsvarar antalet. Materialet fungerar också bra att använda som ett memoryspel, där man vänder alla korten upp och ner och vänder två kort och ska hitta paren som hör ihop.  
Materialet består av 11 kort med äpple och siffror på och av 11 kort med äppelkärnor på. Jag har valt att göra materialet i två uppsättningar, ett med färgkodade siffror och ramar efter Montessoris lilla pärltrappa och en uppsättning med svarta siffror och ramar. Välj det som passar er bäst☺


Vid intresse av materialet: 
Materialet laddar ni ner själv! Klicka på länken till materialet nedan för att komma till min sida hos skolmagi, där materialet laddas ner gratis.

Jag kan inte lägga tid på att mejla material som man själv kan ladda ner!

Länken: Äppelmatematik

Önskar er en underbar söndag!

Kram Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen