måndag 11 september 2017

Kräftsnittar till kräftskiva

Ny vecka och ett steg närmre min resa till Kos, som jag längtar efter min välbehövliga ledighet!

Här kommer det utlovade receptet på kräftsnittarna som vi hade på vår kräftskiva i lördags. 
Det här behöver du: 
3 st rektangulära tunnbröd
1 burk kräftstjärtar i lag
200 g Philadelphia ost 
½ rödlök
Färsk dill

Gör så här. 
1. Finhacka rödlök och dill. 
2. Låt kräftstjärtarna rinna av och hacka i lite mindre bitar. 
3. Rör ihop kräftstjärtarna med philadelphia osten. 
4. Fördela röran över tunnbrödet, rulla ihop och låt de ligga i kylskåp inlindat i folie en stund, innan de skärs i bitar.
Så gott!


Önskar er en bra start på veckan!/Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen