onsdag 25 oktober 2017

Bidrag till cancerfonden, finaste armbandet

Cancerfondens Rosa Bandet-kampanj genomförs under oktober varje år och bidrar bland annat till extra insamlingar till cancerforskning om man köper vissa varor. Den påminner också oss kvinnor om att vi ska undersöka våra bröst.Cancer är en av dagens stora folksjukdomar och ökar hela tiden sedan cancerregistreringen startade på 1950-talet. En del av ökningen beror på att vi lever längre än tidigare.
Forskningen gör ständiga framsteg, men det behövs hela tiden mer pengar till forskningen.

                         
Det här fina armbandet har jag köpt av Susanne (min brorsdotters mamma) som skänker hela 80% av summan till cancerfonden. Ni hittar Susanne på Instagram @skapargladje_by_susanne

Armbandet finnas att få i många olika färger och man kan även välja om man vill ha silverfärgat eller guldfärgat hänge. Armbanden kostar 100 kr/st och 80 kr/armband går till cancerfonden. Jag köpte extra armband som jag ska ge bort.

#FUCKCANCER
I min släkt har min mormor, min morbror och min pappa dött i cancer. För två veckor sedan dog även pappas särbo som han var tillsammans med i 30 år i cancer. 

Var rädd om er♥
Kram Maria


Bildkälla: Susannes facebook sida

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen