måndag 23 oktober 2017

DIY: Adventsljus med decoupage

I går på målarkursen fick vi också vägledning av Susanne i decoupage. Jag hade tagit med mig ljus som jag köpt för att ha som adventsljus i år och julservetter som jag sparat från tidigare år.

Det krävs noggrannhet och tålamod när man klipper ut mönstret som man vill använda från servetterna. Något jag inte är så bra på, jag vill att allt ska gå fort och helst vara klart innan jag ens börjat☺☺! I går lyckades jag faktiskt väldigt bra!     
Här har jag först penslat ett lager med matt decoupage lim och satt fast översta laget av servetten och därefter avslutat med ett lager decoupage lim till. 
Jag har köpt ljusen på ICA Hemma och har för mig att servetterna är köpta på Clas Ohlson förrförra året.

Då är det strax dags för ett zumbapass. Önskar er en trevlig kväll!
Kram Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen