söndag 10 december 2017

Underbar helg med adventsfest

                                                                                          INNEHÅLLER ANNONSLÄNK
Hoppas ni har haft en härlig helg!I går var vi bjudna på den årliga adventsfesten hos Anna och Lena som bjöd på mingel med quiz, god dricka och god tapas. Mitt lag kom två i quiz tävlingen som Annas barn hade skapat hos kahoot.
Det var en underbar kväll med många goa skratt tillsammans med underbart sällskap. 

Vi spelade julklappsspelet med en enormt stor inlevelse, i år kom jag och Stellan hem med fem vinster. Vi spelade även ett juklappsspel där man skulle ta på sig vantar, halsduk och mössa när man slog en etta eller sexa innan man fick försöka öppnat ett paket som var inslaget i flera lager.
 Kvällen övergick till natt och vi kom inte hem förrän kl.03:30 i morse, vilket inte händer så ofta nu för tiden.
TACK Anna och Lena för en fantastisk kväll och natt♥


I dag fyller min älskade sambo Stellan 52 år och svärföräldrarna ville så klart komma och gratulera sonen. Orken att göra något själv att bjuda på hade inte infunnit sig, så vi bjöd på smörgåstårta som vi köpt på Maxi i Hyllinge (utanför Helsingborg). Till smörgåstårtan serverades öl och must från Kullamust.
Behöver ni nya glas till all god dricka i jul så kolla här:
 LÄNKEN.
Vi bjöd även på mina goda nybakade saffranssnäckor! Nu ska här fikas på de goda bullarna. Receptet hittar ni HÄR.

Här hittar ni fina glas till vin, bubbel, öl mm LÄNKEN.

Trevlig kväll på er!
Kram Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen