tisdag 27 februari 2018

Gratis pedagogiskt material: Matematikhäfte med påsktema

Nu är sportlovet avklarat i Skåne och om en månad är det dags för påsklov för alla skolelever. Då påsken närmar sig har jag börjat tillverka material med påsktema, ett av dem ska jag dela med mig av idag. Det är ett "öppningsbart ark" med fasta bilder på föremål och av lösa siffror. 
Övningen går ut på att räkna föremålen i de olika rutorna och hitta motsvarande siffra som läggs i den tomma rutan intill. 
Materialet består av tre A4 ark, ett med siffrorna 0-10, ett med framsidan till häftet och ett med stora rutor med föremål och med små rutor.
 Gör så här för att sätta ihop arket:
1. Klipp ut siffrorna.
2. Klipp pappret med föremålen på mitten.
3. Klistra fast papperna med föremålen på baksidan av pappret med framsidan.
4. Laminera eller sätt bokplast runt pappret. Jag använde bokplast.
5. Sätt fast siffrorna med häftmassa eller med kardborrband längst ner på insidan av arket. 


Materialet laddar ni ner själv! 
Materialet laddar ni ner själv! Klicka på länken till materialet nedan för att komma till min sida hos skolmagi, där materialet laddas ner gratis.

Material Länken: Matematik med påsktema

Jag kan inte lägga tid på att mejla material som man själv kan ladda ner!

Trevlig kväll!
Kram Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen