tisdag 6 mars 2018

Gratis pedagogiskt material: Vad innehåller påskägget?

Just nu har mycket av min tid gått åt till att skriva nulägesrapporter inför utvecklingssamtal som vi har på jobb den här veckan. Jag har även jobbat över de senaste dagarna, då flera pedagoger är sjuka. Ni som arbetar inom barnomsorgen vet att det blir mer intensivt under vissa perioder på året, just nu är det en sådan för mig. 

Jag har dock hunnit göra ett nytt material som jag delar med mig av i dag! Så här några veckor innan påsk så passade jag på att skapa ett pedagogiskt material med påsktema. Det är ett språkmaterial där barnen ska lista ut vad påskägget innehåller.
Övningen går ut på att barnen ska gissa vad påskägget innehåller. Genom att läsa en mening i taget och låta barnen fundera och gissa övas deras abstrakta tänkande.
Materialet består av 10 påskägg med korta meningar på och av 10 lösa kort med bilder på. Det innehåller även 10 ägg som kan användas som baksida om man vill ha öppningsbara ägg.
Materialet kan användas på flera olika sätt, som på bilden ovan, att man parar ihop bilderna till äggen eller som nedan att klistra fast bilderna på baksidan av äggen. 
Jag har valt att använda mig av öppningsbara ägg.

Materialet laddar ni ner själv! 
Materialet laddar ni ner själv! Klicka på länken till materialet nedan för att komma till min sida hos skolmagi, där materialet laddas ner gratis.

Material Länken: Vad innehåller påskägget? 

Jag kan inte lägga tid på att mejla material som man själv kan ladda ner!

Ni har väl inte glömt att klicka på reklamlänken?
Kram Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen