lördag 10 mars 2018

Snabblagad currykyckling med paprika

Jag och många med mig vill säkert ha recept på rätter som går snabbt att laga för att få ihop vardagspusslet. Det var längesedan jag lade ut något matrecept här på bloggen och tänker nu tipsa er om just en snabblagad maträtt med få ingredienser. 
Det här behöver du till 4 portioner:
4 st kycklingfiléer
smör
4 tsk curry
2 st röda paprikor
5 dl créme fraiche
salt
pepparev jordnötter

Gör så här:

1. Strimla kycklingen.
2. 
Hetta upp smöret i en stekpanna.
3. Lägg i kycklingen och strö över curry.
4. Salta och peppra.
5. Strimla paprikan och låt steka tillsammans med kycklingen.

6. Rör sist ner crème fraiche och låt allt koka 5-10 min.
7. Smaka av med curry och salt så att du får den smaken som passar dig.

Strö eventuellt över lite jordnötter vid servering.

Nu ska här kollas på mellofinalen, ha en fin kväll!
Kram Maria 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen