torsdag 5 april 2018

Snabblagad lunch med få kolhydrater

Halloj, det var några dagar sedan jag tittade in här. Det är så mycket jag vill hinna med men dygnets timmar räcker inte till allt just nu. 

Idag tänker jag tipsa om en snabblagad lunch med räkor, jag älskar skaldjur och hade kunnat äta det varje dag.

Smörstekt spenat med räkor

Det här behöver du:
100 g spenat
smör att steka i
100-125g skalade räkor
chiliflingor
1 vitlöksklyfta
salt
peppar
riven parmesanost

Gör så här:
1. Stek spenaten på hög värme i smör i cirka 1 minut.
2. Pressa ner vitlöken och krydda med chiliflingor, salt och peppar.
3. Tillsätt räkorna i spenaten. De ska precis bli varma; låter du dem ligga för länge blir de sega och tråkiga.
4. Lägg upp spenatfräset på ett fat och strö över riven parmesanost.

Servera tillsammans med chilimajonnäs.

Receptet kommer från Anna Halldéns nollningmeny, den hittar ni HÄR.

Ha det så bra!
Kram
Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen