onsdag 2 maj 2018

Trevligt konto med pedagogisk inspiration på Instagram

INNEHÅLLER REKLAMLÄNK Jag delar med mig kostnadsfritt av mina pedagogiska material. För att börja tjäna lite pengar på mitt bloggande har jag valt att lägga in reklamlänkar i inläggen. Jag är tacksam för alla klick som ni gör!
----------------------------------------------------------------------------------------------
       
Reklam LÄNKEN till Lyko

Jag följer ett trevligt konto med pedagogisk inspiration på Instagram som jag vill tipsa er om. Kontot heter dansered_sodergard .
Dansered Södergård är ett familjedaghem och på Instagram får man följa deras pedagogiska arbete tillsammans med barnen.
Just nu får man följa med på deras tema som är naturkunskap, nu utforskas grodor! Ni hittar deras Instagramkonto HÄR.


Ett miljötänkande arbetssätt ser man där barnen exempelvis ger sina matrester till hönsen som finns på gården.

Södergårdens familjedaghem arbetar med Grön Flagg och vill lära barnen om hur man på bästa sätt tar tillvara på de resurser som finns på jorden. Ett bra miljötänk som handlar om ett hållbart tänk och livslångt lärande.
Mer om detta kan ni läsa på deras Blogg som ni hittar HÄR.

Jag följer flera pedagogiska konto på Instagram som inspirerar mig, fler tips kommer vid tillfälle!
Kram Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen