lördag 2 april 2016

Tips på vårpyssel till barn

Med dagens fina väder med en temperatur på 12 grader har vårkänslorna börjat kännas i kroppen. Jag passade på att lappa vårluft när jag var ute på en härlig vår promenad.

Idag ska jag tipsa er om lite vårpyssel som passar att göra nu när våren har kommit.

Den här fina tavlan är gjord på en papptallrik, man målar tallriken och klipper ut blommor i olika färger som man klistrar fast på tallriken. Dekorera blommorna med glitterlim eller glitterpennor.


Återanvänd äggkartongen, klipp ut delarna som äggen ligger i och måla dem i olika färger. Klistra fast knappar i dem och limma fast alla till en tavla tillsammans med piprensare.


Här har fina band används, man gör öglor som tillsammans bildar blommans blomblad, man kan klistra eller häfta ihop dem. Sätt fast en cirkel av kartong eller tyg i mitten på blomman. Som skaft på blomman kan man använda glasspinnar eller piprensare.


Till det här fina pysslet behöver man plock lite fina vårblommor som man pressar och sedan laminerar. Sist klipper man ut en ram i kartong som man målar och klistrar fast den laminerade blomman på. 

Önskar er en fortsatt trevlig helg!/Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen