lördag 15 oktober 2016

Gratis alfabet med bilder till förskolebarn

Vi håller på att möblera om lite på jobb och byter plats på språkmaterialet och matematikmaterialet. 


I samband med det har jag tillverkat ett alfabet med bilder i vykorts format så att vi ska få plats med hela alfabetet på rad efter varann.
Vid intresse så kan ni ladda ner det gratis via länken längre ner i inlägget! Varsågoda☺


Materialet finns även i A5 format och det hittar ni HÄR.

Materialet består av alfabetet i vykorts format med bilder.
Vokalerna är färgkodade i rött och konsonanterna i blått, jag har använt mig av montessoriscript!
Om man vill använda materialet som parövning kan man skriva ut två exemplar av det!




Materialet laddar ni ner själv! Jag har fått mejl om att det fungerar hur bra som helst att även använda Ipad och Iphone vid nerladdning. 

Jag kan inte lägga tid på att mejla material som man själv kan ladda ner!
Trevlig lördag på er!/Maria

7 kommentarer:

  1. Tusen tack för att du delar med dig av dina kort! De är jättefina. Om jag får ge ett förslag så skulle det vara att byta ut q till quinoa som är något som i alla fall min son känner till mer än queen som är på engelska. Annars super bra!

    SvaraRadera
  2. Tack så mycket! Ersätt gärna ormen med något trevligare, för övrigt mycket fina bilder.

    SvaraRadera
  3. Jättefina bilder och material. Första gången jag är här och hittar massvis med grejer. Men håller med om ormen. :)

    SvaraRadera
  4. Hej, tyvärr fungerar inte länken längre 😢

    SvaraRadera
  5. Hej!
    Mejla mig på malund68@hotmail.com och skriv vilket material det gäller.
    Vänliga hälsningar
    Maria

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen