onsdag 15 oktober 2014

Granola med kanelsmak

Den här och nästa vecka blir det mååååånga extra timmar på jobb med dokumentation, förberedelser och utförande av individuella utvecklingssamtal.

Så, idag blev det "bara" varma toast till kvällsmat, men gott var det! Var har ni i era toast? Vi har oftast rökt skinka, senap och mycket ost i våra!


Sedan jag började göra granola själv har vi ätit mer fil i huset än tidigare så jag passade på att göra ny idag, där jag valde att byta ut choklad smaken mot kanel. Det ska bli intressant och se om den blir lika populär. 


LCHF Granola med kanelsmak
15- 20 portioner (ca 1-2 msk per portion)
Detta behöver du:
2 dl mandel
2 dl hasselnötter
1 dl solroskärnor
1 dl pumpakärnor
1 dl kokosflingor
1/3 dl hela linfrön
1 tsk ekologisk vaniljpulver
1,5 msk mald kanel
3 msk kokosfett (låt det smälta till flytande konsistens)

Gör så här:
Sätt ugnen på 150 grader.
Hacka mandeln och hasselnötterna.
Blanda ihop allt i en bunke och fördela på en plåt. Rosta i ugnen ca 25-30 minuter. Rör några gånger under tiden, (det ska få lite färg, se till så det inte blir bränt!). Låt granolan svalna och förvara den i en tät burk! 

Receptet med chokladsmak hittar ni HÄR.

God natt fina läsare!/Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen