tisdag 3 januari 2017

Gratis material till förskolebarn matematik med vintertema

Jag har fortfarande ledigt och tar dagen som den kommer, ambitionen är att rensa lite i garderoberna, får se om lusten vill infinna sig senare idag!

Några av er har kanske redan börjat jobba och är på jakt efter tips på material att använda i förskola eller skola. Kommande dagar ska det komma snö i en stor del av landet, (tyvärr inte här nere i Skåne) och då passar det kanske med lite vintertema på materialet.

Materialet som jag delar med mig av i dag är en matematik övning med vantar och mössor. Övningen går ut på att räkna prickarna på vantarna och hitta mössan som har motsvarande siffra.
Materialet består av 11 mössor med siffrorna 0-10 och av 11 vantar med prickar på och finns i två upplagor, ett där alla prickar och siffror är färgkodade efter Montessoris lilla pärltrappa och ett med svarta siffror och prickar.


Vid intresse av materialet: 

Man behöver inte ha eller skaffa Dropbox för att ladda ner materialet gratis!
Materialet laddar ni ner själv! Jag har fått mejl om att det fungerar hur bra som helst att använda Ipad och Iphone vid nerladdning När ni klickar på länken till materialet, så väljer ni sedan den lilla fyrkanten med pil vid adressfältet och väljer sedan spara pdf i Ibooks.

Jag kan inte lägga tid på att mejla material som är nedladdningsbara här på bloggen.


Här kommer tips om ytterligare ett matematik material med vintertema.
Jag har sedan tidigare ett material med snögubbar, där man ska lägga rätt antal knappar som siffran på hatten visar. 
Till materialet finns också prickar att skriva ut om ni inte har knappar att lägga på snögubbarna, ni hittar och kan ladda ner materialet HÄR.

Var rädd om er och ta vara på dagen!/Maria

2 kommentarer:

  1. Hej!

    Fortfarande går det inte att ladda ner materialet. Kan man få tillgång till det via mail? Min mail är i så fall my.lundin@skola,uppsala.se

    Vänligen My

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Mejla mig på malund68@hotmail.com och skriv vilket material det gäller, så skickar jag det till dig.
    Vänliga hälsningar
    Maria

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen